Jul 29 2017

Acte necesare de cumparare auto in Germania

No votes yet.
Please wait...

Acte necesare de cumparare auto in Germania

Cã topicul s-a extins si umplut de informatii, vom adãuga aici date suplimentare/relevante culese din topicuri de pe diverse siteuri.

Dealerii cu probleme

ExportCars Enschede — adresa: Enschedesestraat 134 7552 CK Hengelo, OLANDA

Preturi mici,nu rãspund NICIODATA la telefon sau mail.

Functiona un dealer mic care mi-a dat “noua” lor adresã dar acolo era o curte pãrãsitã (chiar locul unde se fac pozele) si totul inchis

Airport Berlin Automobile — adresa: Am Flutgraben 2 Grüner Weg 1, Berlin

Dealer ucrainian. “Cind am cerut sã mã conducã la masina (Audi A4 B6), mi-a recomandat sã mã uit la altã masinã. In final cind am deschis portierele masinii in cauzã, am descoperit cã banchetele erau pline de mucegai.”

Airport Schönefeld Cars — adresa: Kirchstrasse 20 – 28, Berlin)

Dealeri turci.

N-au vrut sã accepte nici un test la service pe motivul cã n-au timp. Masina (Vw Passat B7) avea martori aprinsi in bord si spuneau ca nu e nimic grav cã trebuie condusã si dispar singure.

Pentru ACTELE NECESARE hai sã le luam pe rind:

1. Numerele

Cele din citatul de la ambasadã, sint cele galbene, de 5 zile, dar

alea vin la pachet cu dosar si eventual cu retinerea masinii la unguri
(a pãtit-o un prieten si numai cu interventii de f.f. de sus a reusit sã si-o recupereze doar cu amenda, fãrã alte belele legale)
si cele rosii, de dealer auto (Händler) pe care oricum nu vãd cum ai putea sã le obtii de la Zulassungsstelle. (Biroul de inmatriculare)

a. Cele galbene aratã ASA

b. Cele rosii de Händler aratã ASA

c. Cele de care ai tu nevoie (ZOLL) si pe care le primesti de la inmatriculãri aratã ASA

2. Actele

– contract de vanzare-cumparare

– TÜV / ITP (inspectia tehnicã) valabil. Sint 2 hirtii, una e HU (Hauptuntersuchung) si cealaltã AU (Abgasuntersuchung). Auzisem la un moment dat cã mai nou si AU e trecut pe hirtia cu HU, dar nu stiu sigur. Eu la masina mea am 2 hirtii. Fãrã TÜV valabil nu primesti numere rosii, deci atentie cind cumperi.

– Zulassungsbescheinigung Teil I si II. Sint cele 2 hirtii verzi, una micã (talonul) si una mare (cartea de identitate)
– asigurare pe 1 lunã (bãnuiesc ca iei nr rosii pe 1 lunã)
– CI/pasaport.

3. Costuri

acte: 10 – 15 euro, depinde de taxele locale. Astea sint costurile prelucrãrii datelor

numere: 30 – 50 euro, depinde de locatie

asigurare: cam 70 – 90 euro in medie, dar depinde de tipul masinii (poate sã depãseascã si 100 euro). Asigurarea poti s-o faci la fata locului, sigur e vreun birou pe acolo. Vei primi un cod, eVB, ãla trebuie sã-l prezinti tipei de la inmatriculãri. Vezi sã-ti facã si carte verde cind faci asigurarea, desi ar trebui sã fie by default.

impozit pe 1 lunã: variabil, in functie de tipul masinii

Pinã acum costurile celor pe care i-am ajutat au fost intre 140 si 220 euro, cum am spus mai sus, in functie de masina si de localitatea unde se face inmatricularea temporarã.

Suplimentar:

combustibil: dacã iei diesel si n-ai talpa grea, aprox 100-110 euro, cu preturile de zilele astea (ieri am alimentat cu 1,079 euro/litru).
La benzina nu stiu, probabil vreo 150 euro.
taxe de drum:

Germania 0€, Austria 8,7€/10 zile, Ungaria parca 13€/1 sãptãminã.

4. Legende urbane (a nu se interpreta ca fiind atac la colegii de forum care au raspuns mai sus)

– nu gãsesti sã cumperi de la nemti: dacã iei de la Händler, o sã intilnesti in general turci, sarbi, romani, rusi, etc. Nemtii nu prea mai sint pe piata masinilor second ieftine. In general am gãsit Händler neamt cind am fost cu prieteni care vroiau masini de peste 10.000 euro. Dacã vrei sã cumperi de la privat, o sã dai de multi nemti, evident.
– la fiecare 1500 de euro se negociazã 250 euro sau mai auzisem pe unii cu “din start se lasã 10% din pretul cerut si de acolo incepe negocierea”: nu exista o regulã.
In general la masini mai ieftine scoti 200-400 euro, la cele mai scumpe poti sã scoti 500-800. Asta din experientele personale. Acum depinde si de tine si de talentul tãu de negociator, poate scoti 1500 la o masina de 10.000, totul e posibil
– in Germania nu se dau km inapoi, pt ca e caz penal: se dau la masinile pt export si se fac si caiete de service pe genunchi, completate cu ce vrei tu. Nu te du direct cu placa cu “vreau s-o scot din Germania”. Dacã iti spune cã masina e numai ptr. export, ai grijã, cã nu degeaba nu vrea s-o vindã ptr. Germania. Stie cã aici si-o ia dacã face mãgãrii, dar sansele ca unul sã se intoarcã din Romania cu masina pe platformã sint minime. E bine sã incepi negocierea si apoi la sfirsit sã-l intrebi cit mai lasã dacã nu-i ceri garantie (teoretic trebuie sã-ti dea garantie, dar iti dã in conditiile lui, gen reparatia numai in service-ul lui) si atunci ii spui cã vrei sã scoti masina din Germania. E posibil sã mai ciupesti mãcar 1-200 de euro, dar nu te baza pe asta.

Toatã distractia cu inmatricularea dureazã max 20 min. Asteptarea pinã-ti vine rindul poate sã fie mai lungã, depinde citi si-au gãsit sã-si inmatriculeze masina in aceeasi zi cu tine.
Dar odatã intrat, merge totul foarte repede.
Daca vrei sã scapi de bãtaia de cap cu actele si iei masina de la Händler, poti sã-l lasi pe el sã se ocupe, iti v-a cere undeva la 50 euro sã se ocupe el de tot.
Pinã te duci sã mãninci ceva, el s-a intors si cu acte si cu numere.
Dacã iei de la privat, trebuie sa faci tu totul.
Sper ca n-am scapat nimic. Daca mai aveti intrebãri, shoot.

  • Twitter
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon
No votes yet.
Please wait...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Please resolve this | Rugam rezolvati asta


www.000webhost.com